December 14, 2009

One week..

Banyak benda berlaku sepanjang minggu lepas..tak sempat nak update. Walaupun agak outdated, tak kisah la kan.. ;)


1. Staff Day: 5.12.09 - 6.12.09

Staff Day ni every end of year akan dibuat. Macam tahun ni buat di Port Dickson (seperti biasa la kan.hehe) Tapi kali ni buat di Ancasa Suite Resort.

Overall adalah best! Aktiviti, hadiah, dan arrangement better than last year. (^_^)




2. Atuk sedara meninggal dunia 7.12.09

Berita kematian dapat pada pg subuh, tapi sbb jenazah belum sampai, jadi saya pergi juga kerja pg tu dan plan utk amik 2 hours leave ptgnya. Tapi pukul 2pm lebih tu sanak saudara dh ramai yg berkumpul di rumah saya. Serba salah jugak jdnya.jd trpaksa balik awl.



3. Atuk kandung sblh ibu meninggal dunia 8.12.09

Antara datuk yang agak rapat. Panggil Tok Ya (nama penuh Zakaria). Dia dh sakit tua lama..tapi masih boleh bergerak dan solat penuh sehari. Tapi sakitnya makin teruk 3 minggu sblm dia meninggal. Dalam 3 minggu tu juga dia duduk di ICU. Nak cerita keadaan dia mmg sedih. Tapi sbb mmg hrap dia akan sembuh.Sehari sebelum dia meninggal dia dimasukkan ke wad biasa sbb doktor kata pernafasan dia makin ok.

Tp pada 8.12.09 tepat jam 315pm, bila mak sy call beritahu "Along..atuk dh takda..." Saya mmg tak dpt nak tahan sedih lg dh. Ptg tu juga sy ke hospital. Nenek dah balik dulu sbb nak kemas rumah dan sediakan tempat utk letak jenazah. Sy cuma tlg mak uruskan documentation pengebumian atuk di hospital.

Malam tu ramai saudara mara bermalam bersama jenazah di rumah nenek sam. Jenazah atuk ya selama dikebumikan pada keesokan harinya. Selama 3 hari, bermula hari tu dan 3 seterusnya tu juga saya dan mak bermalam di rumah atuk untuk menguruskan majlis tahlil. Lepas ni, tak dpat la jmpa nenek sam selalu lg. Sbb dia akan ikut makcik balik ke KL. Jadi org KL dh dia.hehe.

Smoga rohnya dicucuri rahmat.. Aminn..



4. Jumpa kekasih 13.12.09

Setelah sebulan setengah tak jumpa akhirnya dapat jugak jumpa si dia wlaupun hanya utk 3 jam je. Cuma, perjumpaan kali ni tak mcm perjumpaan sblm2 nya. Kali ni saaaangat bermakna. Dh besar rupanya kami ni..hihi. ;)


No comments:

Related Posts with Thumbnails