January 5, 2010

Eh..sama lah!

Di suatu petang yang hening, berlaku la perbualan yang agak kelakar..


Amanda: Eh, milah (bkn nama sebenar) baju awak sama la dengan baju dy! Sebijik!

Milah: A'ah..dah tau. Pernah nampak Dy pakai..

Amanda: Eh iya?

Kedengaran gelak ketawa rakan2 yang mmg kuang asam sungguh. Plg kuang asam Kak Dila la (bkn nama sebenar jugak) Isshhhh...sabar je la...

Kak Dila: Haha..hah..dyana mesti dah tak nak pakai baju tu lagi lepas ni.haha!

Amanda: Ish...yelah..klau dah tau ada org baju sama tak kan nak pakai baju yang sama depan org tu.hehe.


Aiih...bengang btul. Kurang lagi satu baju kurung yang plg org suka tahun ni. Kenapa tak nak pkai je?? Bkn kisah pun kan? Kain tu kan dtg bergulung2. Rmai lagi akan beli kain tu utk buat baju. Dan kenapa kau nak bengang sangat? Aiiihhh...meh org listkan kenapa..

1. Sebaaabbb tu adalah baju kurung yang berbunga2! Klau baju t-shirt sama kaler tapi plain, takda orang perasan pun. Bila berbunga dan corak beserta manik beserta kain pun sama..tentunya2 jadi bahan tauuu...huhu..

2. Sebab saya kerja sebagai pensyarah. Let's say ada 2 org pensyarah pkai baju yang sama, pastu student perasan. Tak rasa macam..macam..aneh tak? =P Mcm pakai baju kendarat (waitress masa kenduri kawin tu) takpun mcm 2 orang maid indon kerja under satu employer dan kena pkai baju sama. Hoho..

3. Lagi satu sbb environment kerja kat sini ala-ala gomen,atau senang kata..environment yang agak mementingkan penampilan (wlaupun sy tak ikut sgt.huhu..) jadi even kita tukar gelang baru yang kjap nmpak kjap tak nampak dek trselindung dengan baju, puuunnnn orang blh perasan. Ni apatah lagi baju..

Klau company private, mungkin diorang tak heran pun klau terserempak dgn member2 yang pkai blouse/t-shirt yang sama masa lalu lalang sebab mungkin sluar or tudung diorng akan berbeza,and klau ada coat yang kaler len je,penampilan diorng dah leh jadi len. Klau baju kurung? confirm2 set baju n kain sama.

4. Sebab peristiwa persamaan baju dgn orang2 di sini merupakan insiden KETIGA. (Ketiga okaaay...)sejak saya menjejakkan kaki di kolej ini. Jadi setiap tahun ada je baju saya yang sama dgn student or staff. Sedih taaaakkkkk....huhu..

5. Jadi bila dah lebih 3 baju kurung kesayangan takleh pakai..maka bertambah kurang la baju keja saya..dan ia adalah satu PEMBAZIRAN sbb tujuan utama buat baju tu adalah untuk pakai waktu mengajar, bkn utk ke majlis kawin, atau dinner, atau ke pasar. (okay adik2..sedia k untuk amik baju ni haha.)

6. Dan last..sebab sekarang bukan zaman /high school/kolej/uni yang ada consept BFF (best friend forever) yang apa je fesyen yang dipakai nak sama..design pun nak sama. Dulu2 blh la..bila jalan BFF je baju klau blh nak kaler sama,fesyen kasut pun nak sama, handbag pun nak design yang sama. Skrg working time, lagi lain, lagi menarik ;)


Apapun tak leh nak buat apa. Logically mmg akan ada orang yang pakai corak kain yang sama sbb tentu2 ia datang bergulung2 dan diedarkan diserata duniaaa. Tapii...kenapala mesti bertemu di satu kawasan yang kecil ini (~_~)

Bila pikir on the positive side, ada la reason nak cakap kat mak beli baju baru~ yeay! ^^





2 comments:

miza said...

aku rasa ada satu genetik wanita hilang dlm dna aku sbb even though ko listkan kenapa ko tak suka org sama baju dgn kau, aku still tak phm knp ko tak suka ada org sama baju dgn ko. huhuhu...

Amanda Eltiqaz said...

miza<< mungkin kau satu genetik dgn azam.hehe.

Related Posts with Thumbnails