July 14, 2010

Manusia Aneh

 Within 10 weeks after event…
Saya sentiasa dihantui panggilan yang bertanya khabar daripada customer mengenai bayaran. Saya seriously tak tau apa patut cakap sebab saya dah setelkan documentation 3 bulan lepas. Apa yang saya boleh cakap hanya, Tunggu lagi 2 minggu..tunggu lagi 2 minggu… Minggu ke 10, staff tu kata semua dah setel.

Who's calling?

Minggu ke-12 after event..
Ttetiba assistant saya call, beritahu yang customer lum dapat bayaran lagi. Eh? Saya cakap dgn dia yang payment tu dah siap. Saya risau mungkin check tu tak sampai pada address atau salah no bank. Jadi untuk confirmkan semula saya call mngt. Rupanya, mmg mngt tak hantar lagi. Okayla at least duit tu tak ilang. BUT surprisingly.. that responsible person bercakap dengan suara yang meninggi, "Belum hantar lagi la! kan orang dah cakap lama dah check tu dah siap, ni dah ada no dia, suh la dia amik check tu!"


Eh…hello… I TOLD U I DON’T HAVE HIS NUMBER, REMEMBER?? (I've lost my handphone) Saya baru tau ni pun saya tau sebab assistant saya call, klau tak saya pun takda no dia. Lagipun, saya dah bagi no customer tu. Even masa customer tu pernah call, dia ada tinggalkan number.. saya pun dah beri nama orang yang leh dihubungi kalau nak number customer tu. Dan dia yang cakap nanti dia akan call customer tu bila check dah siap. Then ??


FYI, saya sepatutnya dah takda kaitan pun dengan proses pembayaran ni... Part saya dah lama setel. Selebihnya, saya cuma bantu bertanya pagi pihak customer. klau customer tu tak asik call saya je..saya pun takda masa saya nak sentiasa tanya, I DON’T CARE klau nak lambat bertahun pun. It's just a matter of asking on behalf of customer. Dan saya bertanya elok2 okay..demi ALLAH takda niat langsung nak marah.

Saya tak kisah kalau dia nak jemu sebab saya asik bertnya, yang penting saya tau dah sampai mana processing tu sebab saya boleh inform customer smula.  Saya boleh tahan klau setakat 2 kali kau naik suara setiap kali saya tanya. Tapi yang buat saya SANGAT2 geram adalah bila dia marah2 n blame saya, selepas saya tanya yang kali terakhir tu. Ingat orang takda perasaan? Sorry to say, tapi saya takkan suka2  nak geram dengan orang kalau orang tu takda masalah dengan saya.


Lepas assistant saya call tu, saya terus minta no customer drpd dia, dan minta dia hubungi sendiri bahagian orang tu. Biar diorng deal sendiri.


p/s: orang bahagian yang sama kat university saya dlu semuanya baik dan peramah.. ^^


No comments:

Related Posts with Thumbnails