April 26, 2011

Next Appointment

Esok adalah temujanji kedua saya dengan doktor: 27hb Apr 2011. First meeting aritu adalah pada 4 Apr 2011. Cuma kali ni saya pergi sorang la..husband dh tak dpt nak teman. Klau tiap kali appoitment dia teman, mahu abis cuti tahun dia. Hik hik.

(Wish dia dapat temankan setiap kali appointment..tapi takpa, saya akan tunjukkan yang wife dia ni kuat semangat..oh yeah~)

Appointment esok mak saya temankan (Hee..still ada orang teman :P). Walaupun saya stil kena drive sendiri, tapi apa2 hal mak ada..mak leh sediakan makanan, tolong tengokkan jalan raya. Tolong pinjamkan bahu ke kalau saya pening..hehe. Maklumla..klinik kesihatan kerajaan bila je yang waktu menunggu dia kurang 30min. Lagi2 klinik kesihatan parit sulung tu, bertuah la kalau kena panggil kurang daripada sejam. Kalau saya demam pun, paling cepat 1 jam setengah tunggu. Ntah apa cerita esok.. Huu..

Lagipun pagi2 sejak2 pregnant ni kadang2 saya cepat berpinar2 especially kalau matahari terik. Jadi kehadiran mak saya sangat2 dihargai..mak pun kena amik cuti. Adess.. Eh..bukan saya tau..baby ni yang gedik..i okay je.. =P

Esok bersamaan hari Rabu, adalah waktu minum glukosa dan beberapa pemeriksaan lanjutan lain. Sebab hari tu, saya punya darah dan air kencing ada masalah skit..jadi kena check lagi skali. Jadi..malam ni saya kena berpuasa..

Hah..tu lagi satu hal, penat saya fikir, macam mana saya nak berpuasa pagi esok ya? Malam tu saya tau la..tidur je ubatnya. Tapi pagi tu? Biasanya pun bangun tidur je belum turun katil pun lagi saya mesti kena makan biskut skit atau plg kurang minum susu, baru lah boleh bangun. Takpun mesti kena breakfast la..klau tak mahunya saya mabuk teruk haritu. Tapii....esok macam mana? Sementara tunggu giliran tu pun takleh makan kan..boleh ke saya bertahan?

Huhuhu...tolong la nurse cepatkan giliran saya...

Oh ya, saya dah 10 minggu pregnancy sekarang~~ ^_^


No comments:

Related Posts with Thumbnails