May 26, 2011

Blouse and Dress

Susah nak cari baju mengandung. Klau dah bulat betul lain citer, ni separa bulat. Baju kurung je muat, kain suma dah tak muat..isk isk..

Free2 ni survey2 jugak baju n sluar mengandung, sebab blm berkesempatan nak tempah baju kurung. Dah mula enakkk perut~~

Last 2 days saya shopping baju dgn hubby. Agak susah nak pilih yg comel dan murah..tp sbb dah malas nk jln2 sgt..cepat penat lak. So kami bercadang terus ke Jusco Tebrau, ada nurse klinik bgtau yang situ ada section untuk maternity clothes yang cantik.

Round punya round, akhirnya ketemu juak.. Tak dapat nak amik gambar pun sbb time tu excited sangat! haha. Seluar mengandung sangat unik! Ia ada getah kat depan perut yang leh membesar dan blh resize. hehe. Mula2 tak tau nak guna tali ubahsuai tu, dah pilih sluar semua longgar tapi bila test2, rupanya blh resize. Hehe

Rupa sluar saya lebih kurang mcm dalam gambar ni:

Credit to: http://butik-mydreams.fotopages.com

Saya amik 2 helai, satu warna peach mcm gambar seluar ketiga tu, satu lg warna hitam. =D

Pastu amik sehelai blouse ala2 t-shirt untuk buat jalan. Sebab blouse yang ada suma dah kecik2.. huhu sedih... Gambar ia lebih kurang macam ni:

Credit to: http://www.nurturedfamily.com

Tapi amik saiz S je la..sbb kecik lagi. Tu pun brand Scarlet, klau brand Scarlet tau la kan, saiz S dia besar mana..lebih dr standard Malaysian. Baju tu ada tali, jadi tali tu ikat abis aa kat pinggang. Nnt gemuk skit baru lawa pkai..hii.

Then arini saja survey online pulak, mana tau leh order online, tak yah nak gerak2 pilih baju..ada few sites yang saya suka design baju dia, tapi yang paling buat saya teruja adalah site ni: Muslimah Couture Online Boutique Yang ni link facebook dia, link site dia: http://www.muslimahcouture.com.my/

Cuba tgk sample baju-baju dia kat bawah ni:

Click to enlarge

Click to enlarge

Click to enlarge

Click to enlarge

Super cantik2 kan?! Ada banyak lagi yang cantik2, korang leh gi link facebook dia. Tapiii....walaupun saya sangat teruja, saya tak leh pakai lagi buat masa ni, just hope after bersalin lagi design yang cantik2 ni masih ada atau..lebih cantik..heee~

Site lain yang best untuk baju ibu mengandung dan baby>>

http://www.armaya.com.my
http://butik-mydreams.fotopages.com
http://www.monstyle-shop.com
http://www.urbankids.com.my

Mungkin kawan-kawan saya yang lain selaku ibu-ibu yang ada site lain klau boleh letak la link site lain, mana tau dapat membantu saya ibu baru yang masih terkapai-kapai cari pakaian yang sesuai.

**Nota sayang: Baby saya dah 3 bulan 3 minggu~~! (^_^)

No comments:

Related Posts with Thumbnails