July 3, 2011

Bow and Arrow

Selasa lepas buat pertama kali saya dapat rasa buat aktiviti memanah. Waah..serius sangat excited! Baby dalam perut ni pun excited agaknya..time orang nak panah je dia pun sibuk gerak2..hehe.

Lokasi kejadian adalah Ace Archery, Danga City Mall, Johor Bahru.

Credit: Google

Actually tak sengaja pun nak pergi memanah tu, plan asal adalah nak pegi order PC dan barang2 komputer untuk company hubby, tapi sebab ia perlukan masa kena tunggu, jadi kami pun pusing2 la area situ. Mula-mula ingt nak usha tempat bowling, tengok orang main bowling, tetiba tanpa disangka-sangka..

Hubby: "Ayang, kita pergi memanah nak?"
Saya: "Memanah? Bukan mahal ke benda tu?"
Hubby: "Eh taklah..murah je...jom!"

Saya tak terjawab, tersengih je..hehehe..sangat excited~~ Dari sekolah teringin nak main benda tu tapi takda kawan dan tak tau nak pergi mana. Dulu kitorang jarang dating sampai sini. Jadi memang tak berkesempatan la nak pergi pun. Plus saya ingat ia mahal. Hehe.. <-- Jakun~

Harga ia memang murah!
1 person = RM 5 (10 arrow)
2 person = RM 13 (36 arrow)
lagi satu apa ntah pakej dia..tak baca dah..

Kami ambil yang 2 person RM13 dapat 36 arrow.

Tu pun lenguh nak abiskan! Hehe. Masa mula-mula belajar kekok gak. Plus tangan kiri memang dah sakit. Tapi excited punya pasal, sakit pun sanggup tahan, demi nak menarik arrow tu. Orang tu puas suh tarik lagi..tapi seyes tangan dah tak mampu nak menahan. Takpalah..first time praktis kan. =D

Me and Hubby~


Ni klau praktis lagi mungkin boleh buat macam Lilia Stepanova - Contortianist (orang yang perform liuk lentok tu.. ;))

Dahsyat kan!





Lilia Stepanova ni adalah seorang gadis berusia 23 tahun yang berkebolehan melentukkan tubuh dalam pelbagai bentuk gerakan gimnastik yang unik dan biasanya gadis ni banyak membuat persembahan dengan anak panah dan busur. Dan setiap panahan dia amatla tepat. Dia telah banyak membuat persembahan dalam pelbagai pertandingan seperti NBA dan NCAA dan persembahan seperti di dalam America's Got Talent dan beberapa persembahan secara langsung di luar negara. Kalau nak tau lanjut, tengok kat You Tube. Hehe.


atau at least bergaya macam anime ni..hehe.





No comments:

Related Posts with Thumbnails