July 14, 2011

SPA & Wedding

Eh..ntah la..kenapa post saya kebelakangan ni ada perkataan "&". Tapi kali ni seriusly dua2 event berlaku pada HARI YANG SAMA.

Kami dalam dilema for few weeks sejak mendapat kedua2 berita gembira tu. Dan ia double - same goes to Azam. (~_~)

The first dilemma was the wedding. Saya ada wedding one of my best friend since high school - Cik Hanee di Batu Pahat, which I consider sebagai MAJLIS WAJIB PERGI walaupun ada Perhimpunan Bersih kat JB ni (harap2 takda la kan..ish ish ish) at the same day, my hubby pun ada wedding officemate dia, En Najep yang dia consider sebagai MAJLIS WAJIB PERGI jugak which is di Pontian. Dua2 majlis tu kalau boleh kami nak duduk lama2, bergambar sepuas hati, dan hadir sewaktu pengantin berarak.

Since dah kawin kan, after discussion akhirnya saya mengalah. Kami pergi majlis umah kawan hubby dulu dan tengok majlis persandingan, then baru pergi majlis Hanee. TAPIIIII...itu SEBELUM saya dapat berita yang saya dapat surat panggilan menghadiri peperiksaan SPA (baru nak dapat setelah sekian lama apply....haaaih...ni kena tnya pengalaman Ima atau Rai ^^ )

peperiksaan spa


Saya dapat tau je, saya pun bersorak kegembiraan!! Tapi bila tengok tarikh - 16 JULAI 2011... Argh...kecewaaaaaa~~~ Sama dengan wedding Hanee...pulak tu dari pukul 9.00 smpai pukul 3.30pm. Even kalau saya rush ke Batu Pahat petang tu, maybe majlis dah abis, dan kawan2 saya yang lain dah balik.... (~_~)

The next day, saya belum sempat bagitau hubby lagi mengenai SPA tu, balik keja check surat, tengok ada surat untuk Azam. Rupanya surat tu macam kukenal..yelah..dari SPA gak. Aik? Azam pun dapat? Saya tak sabar tunggu dia balik keja, saya pun buka dulu surat tu.....................

Bila Azam balik keja, saya bagi dia surat tu dengan senyum dan ckap, "Tahniah, ayang dapat panggilan dari SPA!"

"Eh iya? Wah..best2! Bila ni? ........................(bunyi cengkerik kejap) alaaa......16 JULAI 2011 gak...huk huk huk..." (~_~)

Kami jadi mengong untuk plan semula program hari Sabtu tu...dua2 ada wedding kawan, dua2 ada periksa SPA, lain2 tempat pulak tu! Akhirnya kami decide...

"Macam ni la ayang, kita pergi SPA lain2 kereta, then abis pukul 3.30 pm tu, kita headed to Pontian (mungkin smpai dalam 5.30pm cmtu) then kita ke Batu Pahat (mungkin smpai malam), malam tu kita balik kampung la. "

Agak sedih sebenarnya sebab tak dapat nak hadir wedding sewaktu kejadian, especially nak jumpa kawan2 sek dulu. Apapun, adil la kan..last2, dua2 tak dapat tengok kawan bersanding..hehehe.

Wish us the best for the SPA Exam~♥ (^_^)


4 comments:

RAIFANA ABDULLAH said...

kalau org dalam situasi dy, org pegi wedding je, malas dah amek exam SPA. last org try 2009. heee :)))anyway, good decision though~

dy kene byk baca pasal malaysia, kene tahu hal terbaru negara sbb kene buat karangan both in english & malay, standard format SPM. then ade exam logic where math involve dan last rasenye paper sahsiah. itu kalau formatnye masih sama lah. dy try catch up dengan latest format eh, all the best for both of you :)))

Nisha Ramlan said...

eh miss..
wedding ni kt dewan smk teknik ke miss?

ima said...

wahhh. baru baca post dy lah. congrats though.
how's the exam? dah lama tak pikir pasal exam mcm ni sbb dah tak apply.

buat apa skg dy? nak tengok perot!!

Amanda Eltiqaz said...

Rai:
Dy tak penah amik pn exam ni..tu yg excited tu..hehehehehe. Thank u2..tak tau la cmna..exam tu mmg susah.. (~_~)

Related Posts with Thumbnails