July 18, 2010

PIKOM PC Fair 2010!!

Okay, ia datang lagi!


PC Fair 2010 ni adalah kali kedua untuk tahun ni. Saya tak pasti tapi pernah ada orang kata PC Fair dibuat 4 kali setahun sejak beberapa tahun ni. Walaupun tak semeriah di tempat lain, tapi yang saya rasa ia sangat2 meriah compare to tahun sebelum2 nya sebab ini pertama kali saya pergi PC Fair dengan kekasih. Wii~ (^_^)

Hari sabtu yang ceria dimulakan dengan kedatangan kekasih ke Batu Pahat. Hm..kali ni dia datang dgn bas jadi saya tunggu dia tiba di rumah atuk je. Tapi sebelum dia sampai tu, saya sempat ke car wash (belakang telekom bersebelahan masjid bandar, dekat2 padang). Bagi saya situ memang the best! Tempat duduk sangat selesa siap ada astro, hasil cucian juga sangat bersih. Harga berpatutan dan ia syarikat MELAYU 100% =D.

Cuma kali ni, demi menyambut kedatangan si dia, saya buat water wax = RM10. Tambah skit dari normal car wash RM11. Jadi total = RM21. Saya pun first time buat. Nak buat yang waxing n polish cm mahal sgt. Hehe.

Ketibaan si dia..
First place kami pergi ke kedai printing: Massive Design & Multimedia. Saja usha design kad kahwin. ^^ Dah banyak kedai gak saya usha sendiri, tapi kebanyakan nya agak mahal tapi ada few friends suggest kedai tu kata murah skit. We pick one for my side, dan dia pun berminat juga dengan beberapa design. Saya mungkin akan tempah next week. Tapi sebab majlis di pihak dia lambat skit. Jadi dia need time utk discuss dengan parents dia. Thanks dear temankan saya~

Next..
Kami straight to BP Mall. PC Fair, we come! Happy sangat sebab kali ni pergi dengan tujuan. Hehe. Kalau takda tujuan biasa dtg pungut flyers, pastu balik tangan kosong. =P

Pacific Mall Batu Pahat

Lepas makan dengan kenyang di MK Restaurant, kami terus survey setiap kedai di PC Fair tu. Planning nak cucuk duit tapi hampa. ATM pertama (area pizza hut) tu rosak. Pastu ATM machine lagi satu dekat pappa roti tu pulak beratur punyala panjang! Cekalkan diri jugala beratur, tapi menambah kekecewaan sampai je kat depan, duit lak takleh keluar. Orang belakang2 pun takleh keluar duit juga. Nak tak nak terpaksala guna duit dia dalam tangan je.

Pendekkan citer, saya dapat external hard disk imation, 320GB percuma! Sebab dia belikan~ =D Saya sangat2 perlukan hard disk tu. Thanks sangat!
External Hard Disk Apollo II 320GB Imation


Dalam packaging tu siap cover dan usb cable. Biasalakan. Beserta lipatan kertas manual yang agak tebal tapi setelah dibuka rupanya instruction nya cuma 1/4 kertas A4, selebihnya tu hanya instruction dalam lebih dari 5 bahasa lain..hehe. Selain tu, kami usha juga beberapa device lain, especially laptop, digicam, dan graphic card baru (dia tgh gila game..hehe)

Then..
Jam baru pukul 5pm. Dah takda apa, kami pun singgah ke rumah atuk. Petang tu parents dia call nak jmpa di Ayer Hitam sebab mereka on de way nak balik kampung jugak. Jadi setengah jam lepas tu kami terus ke Ayer Hitam. Sementara tunggu parents dia sampai kami sempat la beli putu bambu kat tepi jalan tu. hehe.

Ada 6 biji dalam bungkusan ni. Putu bambu sedap! Plus dia belikan juga. hee~


Pastu singgah marrybrown. Kami order ice scoope, milo, dan curly fries with cheese. Saya memang tak suka dengan marrybrown sampai bila2. Ada kisah di sebalik curly cheese dan akak kaunter. huhu..


+



Later..
Lepas parents dia smpai, jumpa sekejap, pastu dia ikut parents balik kampung dan saya pulang ke rumah dengan senyuman~ (^_^)



10 comments:

Che Armster said...

laaa pegi PC Fair kat BP Mall jugak ke tadi.. maybe tadi selisih masa jalan =D

Amanda Eltiqaz said...

Eh. iya? ala..klau tak leh saling berkenalan..hihi

Unknown said...

wah.. dah advance skarang... pakai external harddisk..

Nina Aman said...

putu bambu tu mmg sedap..my parents kate la..tp sy tetap tak suke putu bambu..hehe

Amanda Eltiqaz said...

wandi:
hehe. jd la..lmbt skit advancenya =P

Amanda Eltiqaz said...

Nina:
tu la. azam mmg suka beli situ. dia kata sedap. dy pun tak brapa suka putu bambu, tp tu faveret adik n parents. =D

Nina Aman said...

cik amanda..ni cik nina nk tnye soalan sengal ni..award2 kita boh kat sidebar as html ke?

Amanda Eltiqaz said...

nina:
hehe. blh2 tiada soalan sengal di tenet. yup. as html. klau gmbr as text pn blh pastu letak gmbr.

Nina Aman said...

oh...maafkn sy ye cik amanda...sy budak baru blaja..hehe...
kalo award yg takde code lak?dia just bg pic award.cemane?

Amanda Eltiqaz said...

nina:
wat cmni: "< img scr="link image tu">Nama img kalau nak letak< /img >"

selamat mencuba! hehe.

Related Posts with Thumbnails