May 18, 2011

Majlis Khatam Quran

Dalam keadaan mabuk+loya ni saya masih sempat join majlis khatam quran di rumah atuk belah hubby. Ya kwn2, kuat tak kuat semangat, nak tak nak kena pergi jugak kan. Tp of course la semangat lagi kuat bila berada di samping hubby tersayang..hehe. Cuba suh pegi shopping sorang2..kalau dulu ya la seronok, sekarang tak nak maknanya.

Actually majlis tu dah lama plan sejak sebelum saya pregnant lagi, meaning the day after we married. Plannya atuk nak sambut dua2 menantu di kampung dan memperkenalkan menantu-kepada-cucu (hehe..susah lak nak explain) kepada seluuuuuruh penduduk kampung.. cucu-menantu sulung la katakan.. :P

Tapi kalau setakat buat kenduri biasa macam tak menarik, jadi makcik2 menambahkan rasa memberi cadangan untuk membuat majlis khatam quran skali utk cucu2 atuk yang lain. Mana sangka kan pengantin dah bunting..hehe.

Nak tak nak, saya terpaksa menyarungkan baju yang saya tempah sebelum kahwin dulu. Haaa...boleh bayangkan camna sempitnya baju tu? Saiz baju tu sama saiz dengan baju nikah saya. Cuma lain kaler je. Cutting suma sama, mmg ikut shape takda kesian pnya lah.

Bila saya nak sarung, adoyai...punya la susah sebab baju dh sempit..perut pun sempit. Nak buka apatah lagi. Menahan nafas je la sepanjang majlis tu. Orang sibuk baca, dalam saya membaca sempat juga kunyah gula2 nak kurangkan rasa mabuk.

Jom tgk gambar..hehe.

menahan mabuk.. 
Ni waktu majlis khatam quran, yang khatam depan tu, yang 3 orang blakang tu cuma hiasan je.hihi. Tengah mabuk gak time ni, tu yang pegang perut.. :P

cousins~

hubby selaku jurukamera~ ^^

hubby & abg lan

Dengan akak~ (rmai org kata mcm adik beradik tp kami sbnrnya adik beradik ipar hehe)


Menantu dan ibu bapa mertua~

Hee... ^^



No comments:

Related Posts with Thumbnails