May 18, 2011

Week 1 Sebagai Penghuni Johor Bahru

Actually hari ni baru saya betul2 berpeluang untuk mengupload gmbar n post semua entry2 yang saya dah tulis. Sorry for the delay..sebab last week blogger ada problem..then broadband saya pulak super lembab..jadi cuma leh tulis je, tapi tiap kali nak post, dia jadi lambat.

Im not working yet. Yes..that's the best thing =D So hari Isnin (16.5.2011) adalah hari pertama sebagai penghuni JB, saya duduk rumah je. Mak mentua cuti hari tu jadi saya banyak meluangkan masa melepak bersama dia di ruang televisyen..hehe. Tak banyak aktiviti, berborak, dan mengemas bilik, susun baju2 dan barang2 yang baru di bawa dari Batu Pahat ke dalam almari.

Second day, Wesak Day dan PLKN..
Hari ni semua bercuti la kan. Pagi2 kami dah bersiap ke rumah Andak (mak sedara) untuk breakfast kat sana. Sebenarnya tujuan asal adalah nak jenguk Syafiq, cousin kami yang nak ke PLKN hari tu. Breakfast tu adalah penghibur utama kami di pagi itu.hehe. Sementara nak tunggu waktu nak hantar dia Dataran (tempat daftar dan semua pelajar2 PLKN naik bas) banyak jugak la yang diborakkan. Macam-macam kisah sedara mara yang lama2 semua keluar. Kisah bakal baby pun ada. Sangat seronok. Selain kami, paman dan cik ati pun ada kat situ. So smua ada 3 keluarga la berkumpul semata-mata nak hantar syafiq gi PLKN. hehe.

Dan hari ni, Rehat dan Blogging Day
Semua orang gi keja, abah ke Desaru selama 2 hari mengajar kursus. Alin (adik ipar) ikut abah skali. Jadi tinggal saya sorang kat umah. ^^

Can't wait for this weekend!! Hujung minggu ni kami sekeluarga bercadang untuk ke KL, tengok rumah abg lan dan kak fatiha..hehe. sambil2 tu jalan2 di KL skali.

Ni gmbar rumah abg lan masa dia pndah, cantik kan! Wish dpt satu rumah jugak akan datang ^^


My dear baby, this is the first holiday in ur life~ (sambil usap2 perut..hehe)

2 comments:

Nobita Sensei said...

rumah yang tak serabut dengan perabot memang nampak cantik.

Amanda Eltiqaz said...

Btul! rumah idaman i nak mcm dlm ikea tu. Agak2 pengsan x hubby i ek? =P

Related Posts with Thumbnails