August 20, 2009

Haircut #1

Hari tu saya jln kt summit sesorang. Plan nk gunting rmbut tp tak tau kt mana. Sbb tak biasa pegi salon, jd tkut gk nk men masuk suka2. Dalam jln2 tu jmpa satu salon plg murah:

Haircut - RM5 (student)

Biasanya harga cmtu sbb student yg potong. Klau hairstyler dia yg potong sure mahal. Saya pn just nk trim rmbut je, bkn nk fesyen2 pn, so tak kisah la student yg potong. The last time sy potong rambut kt salon (masa tu first time potong rambut kt salon.haha) setelah selesai dia buat mcm2 kt rmbut sy, tetiba dia nmpk sy pegang tudung.

Cina tu siap tnya, "Do u really want to wear that?? (refering to my tudung, with big eyes)" - sure dia tension stelah dia berpenat lelah buat rambut sy, pastu sy pkai tudung. =P

Ikut hati.."sygnya rmbut tgh comel"..ikut iman yg ala2 tebal.."ish..kena pkai juga bnda ni.." S0o...sy pkai gak..hehe.

Okay, berbalik kepada salon James Poh ni. Bila msuk, ada 3 customer tgh potong rambut, 2 customer tgh tunggu. To kill some time, i dont mind waiting..and start the conversation..

saya: "Lama dh tunggu?" <-- gaya mengorat..haha

customer 1: "Lama la jugk..student buat kan..tengok tu cmna dia buat"

saya: "awk 2 org nk gunting juga ke?"

customer 2: "Tak, tunggu kwn (smbil muncungkan bibir kt 2 org kwn dia yg tgh buat rmbut),ptut dh siap.. ktorng nk gi tgk wayang pasni" (dengan muka resah)

saya: "Oh.." sambil melihat ke arah tukang gunting rmbut tu.


Aduish..main rambut ke gunting rmbut.. Rambut2 yg gugur tu pn sehalus tepung je rasa. Bila nk siapnya..huhu. <-- demi RM5 sy tunggu jugak...


*sambung borak...

*kutuk...

*borak...


Tiba2 dtg sorang lelaki panggil. Erk..that's the guy yg ktorng kutuk cara dia potong rmbut kwn customer 1 td. Huhu..do i really have to cut my hair with that guy..oohh...no.. ~_~

Saya bgn dgn malas smbil dial no mak. Nk call bf baru je lepas call. Saja nk lmbt2 kn masa supaya tukang gunting rambut len ada. Sambil duduk kt kerusi gunting rambut tu saya call mak..


mak:
"Along kt mana? Lambat lg ke balik?"

saya:
"Dalam summit, nk gunting rambut"

mak:
"Along balik sekarang boleh?Bapak tak dpt nk hntr ain balik la. Tetiba dia mcm nk pitam lepas balik kebun td. "

saya:
(jam dh pukul 415pm)"Haa..? Tp..along..."

mak:
"Td mak call tak dpt. Ala..lmbat2 nnt bas abis. Balik sekarang eh.?" <-- ni adalah ayat pertanyaan yg berunsur arahan.huhu..

saya:
"Err...um..okay..."


Smbil tgk pada tukang rambut tu dgn muka yg malu tahap gaban, saya minta maaf kt dia sbb trpaksa cancel.Lalu pulang dgn trkocoh2.huhuhu... Saya dh duduk kt kerusi gunting itu okay..customer len pn tgk saya dgn muka confius..

But the good side is.. Rambut sy selamat daripada belaian tukang gunting rmbut lelaki yg teruk itu. hihihi~

No comments:

Related Posts with Thumbnails