August 21, 2009

Haircut #2

The next day... (Friday)

Pada ketika para lelaki sedang khusyuk beramal mengerjakan solat jumaat di masjid, kami kaum perempuan single lg ayu beramai2 meramaikan Summit. Hari tu student takda, dan ramai lcturer lain cuti, jd kami menjadi galak berjalan di Summit smpai tak ingt dunia.

Jam dh pkul 230pm. Masing2 cm malas nk balik office tp tak tau nk gi mana...

saya: "Gi gunting rambut nak? ^^"

gadis-gadis: "Boleh gak..jom!"

Saya ajak diorng gi tmpat yg sma.hehe.Tp nasib baik kali ni tak ramai customer, jd sy pilih student perempuan potong rmbut saya.

*potong...

*potong..

*potong..


"Ok tak rmbut ni ima? Mcm pelik tak?"

"Ntah ek..mcm tak balance..senget2"


Setelah membelek2, dan mengomen2 rmbut sy oleh 2 org gadis lg, akhirnya saya panggil tukang gunting rmbut perempuan tu skali lg.

"Btulkan skit boleh? Sini..and sini mcm tak balance..sini panjang dari sini.."

"Okay2..u duduk smula"

*potong...

*potong..

Tapi kali ni lg lambat dari first time td. mungkin dia sangat berhati2. jd tak sabar lak saya. Skali dtg bos dia.. (mungkin dia tgk muka sy cm tak puas hati je kot..)

"chong cheng chong cheng.." smbil tunjuk2 kt rambut sy..

Last2 bos dia amik gunting dari student perempuan tu and chop2 rambut sy dgn pantas smbil mulut tak berenti berckp dlm bahasa cina. Pergh..mmg mantap n cekap. Sudahnya bos dia yg potong rambut sampai abis.. Puas hati? Memang sangat puas hati! =D

Tp...Ah sudah.. Ni bos dia dh pegang, risau gk harga dia letak mhal. Duit dh la bawa cukup2 je..huhu.


saya: "Brapa miss?"

bos: "Hm.....RM 5"

Fuhh...mmg menarik nafas lega. tersenuym smbil kluarkan not RM5

bos: "Sorry eh miss td student baru blajar, lmbt skit"

saya: "It's okay.. (^_^)"


Tak kisahlah, yg penting seronok sbb dpt bos yg potong tp bayar RM5 jek. =P

2 comments:

miza said...

hoh, tak aciiiiii!

Amanda Eltiqaz said...

niat suci nk potong rambut..aci la tuu..hehe

Related Posts with Thumbnails