October 19, 2009

Mermaid

Perempuan berkaki ikan a.k.a duyung @ mermaid.

Little mermaid

Saya dapat satu video dari sorang officemate, Aza. Seekor duyung ditemui di Pulau Balambangan, Kudat, Sabah yang kononnya hanyut ke sana disebabkan oleh earthquake di Indonesia. (also known as 'Nerina')



Tapiii...seperti biasala kan, org media pro goverment akan menafikan semua benda2 aneh ni. Seperti yang dilaporkan ni TheStar Online. Saya pun tak pasti video tu betul atau tak..buuut deep down..my instinct still want to believe that mermaid exits... ^^ Cuma kita tak pernah lagi dapat tgk yang real and ALIVE.. Kebanyakan yang kununnya 'jumpa' dah mati dan jadi artifak. Bila mati buruk lak tu..huhu.

So, actually...does mermaid @ mermen really exist?

Walaupun sebenarnya ia satu dongeng, dan rmai yang pertikaikan gambar/video tu real, tapi rmai juga manusia suka nak percaya benda2 cmni wujud. Sungguhpun saya SUKA nak percaya yang mermaid tu wujud..hihi..tapi SANGAT TAK PERCAYA yang mayat diorng tu sungguh huduh mcm tu okaay... They suppose to be VERY beatiful...long blonde or brown hair...with beautiful eyes...nice body..even if they already dead.

And yes, suma gambar2 dan video yang korang nampak tu semua tipu belaka! Macam yang sebelum ni kata pernah jumpa rangka mermaid di Teluk Bahang, Penang. Pun tipu juga.

Mermen yang kunun dijumpai di Teluk Bahang, Penang


The fact is, semua makhluk tu adalah hasil karya @ art dari Juan Cabana. So salah satu cara nak promote hasil art dia adalah dengan buat gimik dan jual patung2 mermaid tu dengan harga yang sangat mahal utk publisiti. Menarik kan? ;) Klau tak percaya boleh klik SINI.

Apapun, agak menarik dan kasihan jugak klau ada baby yang lahir dengan bentuk macam mermaid ni. Mungkin mak dia dah fanatik sangat dengan mermaid atau dia benci dengan mermaid sampai terkena kat baby dia: Milagros Cerron dari America Selatan, 2005

The real 'little mermaid' (^_^)
Image source: sevensquared.com


Before and after the surgery
Image source: people.com

I wish i can see one..the LIVE one..female and male. Agak2 klau ada mermen (mermaid lelaki) ada tak kacak mcm gambar kat bawah ni ek ;p


kacak sungguh~~


4 comments:

ima said...

mermen? kacak kah?

try dy imagine jika ade pic yg capture mermen from the front-side.
euw!! haha.

*censored ok!

Amanda Eltiqaz said...

oh.apakah? i tak faham la..sy innocent.. =P

apapun dah jadi ekor..mungkin kejadiannya tak sama kot. tp xtau la lepas kena kiss nnt bertukar jd normal human depan mata ke.haha!

miza said...

i was wondering about the mermaid baby. where's her... errr... reproductive organ? kalau tgk gambar tu kaki dia yang bercantum tu terus sambung ke pinggang, meaning her vagina takde ke? caner dia nak errrr... menikmati hidup nanti? hahaha

the merman, yes, yummy. tapi aku suka ikan. so naturally aku tgk dia, terus ingat... aaaa nak sup ikan, nak sup ikan. hahaha

Amanda Eltiqaz said...

uit..jgn2! ikan itu sangat kacak smpai hati kau nak makan miza? nnt aku kempunan kiss mermen aku lak yg terjun laut dan jadi duyung yang sangat cantik (tapi nak mati dengan cantik jugak =P)

hmm...mungkin..dia 'menikmat hidup' dengan..dengan..ntah la..haha.

Related Posts with Thumbnails