December 22, 2009

Cyril Simple Magic!



I LOOOOOVEEE this show!

Lama dulu saya pernah tengok video clip ni daripada adik saya. Best kan! Leh buat macam tu. Dia sangat adorable and kissable..opss.. ^^



Cyril adalah kacukan Jepun (ayah) dan French (ibu) . Dia adalah antara street magician yang sangat famous di Jepun! dan sebelum ni video klip dia bersepah2 kat internet. Walaupun persembahan dia lebih kurang macam David Blaine, dan sekarang kalau cakap psal street magician, ramai akan compare dengan David Blaine yang dah bertahun buat magic, tapiii... kalau korang tengok persembahan Cyril, actually ia lagi real dan spontan dari David yang lebih kepada aksi-aksi luar biasa yang tak masuk akal. (masuk akal dia je kot...hehe)

Yang benarnya kami adik beradik dah bosan dengan magic David tu sebab lebih banyak action merepek daripada tunjuk magic. Bagi kitaorang, Cyril adalah sangat best, dan mengujakan dan kiut (eh...hehe..pakej =P)

Then this year 2009, AXN dah buat satu rancangan khas untuk Cyril or Cyril Takayama (nama dia sangat kawaaaaaiiiii~~~ ) named as Cyril Simply Magic

Rancangan ni rasanya more for Asian sebab kebanyakan tempat yang dia pergi adalah Asia.

Untuk first episod citer ni, kami adik beradik memang tak lepaskan peluang berkumpul ramai2 duduk depan tv tunggu rancangan dia mula. First episod keluar pada 25/12/09, tempat: Singapore. Episod kedua bertempat di KL (bosan je tgk Pamela Amazing Race Asia tu yang jadi tour guide..huhu) then Episod ketiga bertempat di Taipei.

Bak kata Cyril,

Can magic really bring happiness?
Can magic break cultural and language barriers?
Can magic change the world?


The answer is, YES~ (^_^)

Like he always said, Anything can be real!. And everything he did really LOOKS real (magic is still a trick..jangan percaya sangat ;) )

[ Kira tak perlu la nak letak ayat, "perbuatan ini adalah bahaya, jangan lakukan dirumah.." ]





2 comments:

miza said...

tgk gk cyril but can't share your fascination with him though. mebi sbb pd pandangan aku (diulangi, PADA PANDANGAN AKU), cyril cam bajet hensem. HAHA!

aku ske david blaine because he's muscular. nmpk gagah sket. haha.

aku tau aku tau. tader kene mengena dgn post ko komen ak neh. haha

Amanda Eltiqaz said...

Cet. aku tetap suka dia jugak sbb dia kiut dan tak maskular (mmg kurus pn..hihu~) haha! =D

Related Posts with Thumbnails