December 21, 2009

Kepoci..

I hate her.

Org dtg umah kau pun dah kira baik tau tak. Kau.. dari aku kecik nak menyusahkan hidup mak bapak aku, sampai aku besar pun kau nak menyusahkan hidup aku. Mak aku dah jaga kau masa kecik pun dah kira baik tau tak. Klau tak dah lama kau kena cekau dengan kuku aku masa aku kecik dulu. Tak kenang budi.

Dia: "Eh..tak dah nak balik ke? ingtkan nak bermalam kat sini?"


Mak: "Esk pagi angah balik KL,takut tak sempat nnt."


Dia: "Alaah...nak balik awal jeee..nnt majlis along aku pun nak balik awal gak la" (dengan nada sinis + dengki)



Ada aku kisah? Pastu perlu ke nak cakap cmtu depan semua org?

Hellooooo, bukan sengaja nak balik awal. Lgpun bukan aku tak tlg kat dapur tu. Klau dah 10 orang berkerumun kat dapur yg kecik tu. Macam petaling street dah aku tgk, nak tlg apa lagi? Pastu bukan family aku sorang yang tak tlg, ramai lagi cousin dan makcik2 lain yg tak tlg, kau tak sound la pulak.

Selama ni pun dari kami adik beradik kecik sampai besar, klau mak aku buat kenduri, ada korang dtg tlg? Tau2 datang makan je, ada kami kisah? Mak tak kisah pun, mmg dah niat nak bagi korang makan smpai kenyang.

Tapi kau..klau dah dengki tu, dengki jugak. Asal ada point, ada je nak kenakan mak aku eh. Dulu boleh aa kau buat..aku jarang kat umah..aku kecik lagi.. Selama ni aku buat tak kisah dengan kau, buat lembut dengan kau, kau buat sedap mulut je ya.

Tapi sekarang..next time kau buat lagi mak aku macam tu, memang aku pancung mulut kau tu. Kalau kau tak respect mak aku, jangan harap aku nak respect kau. Kau jangan buat aku marah..sekali aku marah, garuda pun kalah tau tak!




No comments:

Related Posts with Thumbnails