December 23, 2009

Collections!

Kalau dalam satu family biasanya tak sah kalau takda sorang pun ahlinya suka mengumpul barang.

1. Mengumpul setem

Last week lepas saya kemas bilik, terjumpa album setem saya yang lama =D Ni je yang tinggal, buku2 lain ntah kemana. Bila belek-belek, siap ada setem yang belum digunakan lagi! Punyala excited nak kumpul setem terkini smpai sanggup beli setem baru kat pos office. Seingat saya, masa tu saya darjah 3 - darjah 6. Zaman cikgu suruh ada hobi dan hobi yang paling glamour untuk buat dalam karangan adalah: Mengumpul setem. =P



Tengok, alas kertas tu pun dah kuning dan bercapuk-capuk!

Masa tu kalau dapat setem best2 adalah sangat bangga okay. Bila ada orang nak tukar setem dengan, boleh la berlagak minta setem berbentuk segitiga ke, polygon ke, luar negara ke.hehe.

Dulu sangat best, hobi mengumpul setem ni agak fames, jadi nak beli setem or dapatkan setem senang je, dan kedai favourite saya adalah Raden Book Store. Ayah saya bising gak. "Ni bukan hobi mengumpul setem, tapi MEMBELI setem". Ades..


2. Kumpul komik

Haha. saya adalah pengumpul komik yang tegar! After sesi saya kemas bilik, adik2 saya lak buat sesi mengemas bilik, maka akhirnya terjumpa la komik2 lama yang pernah saya kumpul darjah 5 dulu. haha! dahsyat kan? :p

Yang dalam kotak ni adalah koleksi yang diorang nak buang untuk TAHUN INI..  Tapi tak tau nak simpan mana lagi.. Tahun lepas dah sekotak dibuang.. Cuma yang tinggal dalam kotak ni adalah my most precious collections..susah nak cari nii...


My most precious collections. Sedihnya nak tinggalkan kamuuu~~

Koleksi komik saya termasukla:

Dragon Ball (suma siri saya ada), Sailormoon (semua siri), Yuyu Hakusho (semua siri), Detektive Conan (semua siri termasuk special edition), Doraemon (banyak giler..tak tau siri apa) - ni adalah zaman sekolah rendah, siap kumpul duit langgan komik setahun, bayar guna money order lagi. (Zaman tu mana tau buat online transaction) Camna budak sekolah rendah ni tau buat money order? Pulun tnya akak post office kt pesta tu.haha!

 Juara Bola Keranjang (sebahagian jek), Slumdunk (sebahagian jek), Pakar Judo (3/4 siri), 3 eyes (separuh siri) <- ni adalah zaman high school, mak dah mula bising, klau beli juga duit poket kena potong dan kena focus kat exam.huhu.


Ni sebahagian yang sempat diselamatkan.huhu..

 Then Dik Cerdas, Kreko <- ni zaman masuk universiti.hehe.Tapi masa kat uni dah tak banyak beli komik sebab dah ada anime n manga ;)



Jadilah buat geli-geli perut..^^

 Terkini, suma koleksi komik kat umah adik2 saya lak beli -> Lawak Kampus dan beberapa tajuk komik cinta yang aneh2.huhu. Marah..of course! Beli beli jugak..result maintain beb. Tak maintain..saya sebat sorang2.haha.

Komik2 jugak..so far result and pencapaian kami adalah amat membanggakan ibu bapa. Biarpun berbuih mulut diorng bebelkan kami membazir beli komik, tapi biasalah kan, bebel2 jugak, jiwa remaja dan komik mmg tak dpat dipisahkan ;)

Sungguhpun sekarang adik2 saya dah tak beli komik lagi, tapi tak bermakna diorng stop baca komik, donlod jee...hihi. Jimat duit, parents pun tak tau. Yang penting result korang 3 pointer and above!

3 comments:

juan said...

wau..hobi y tegar..hehe
sm la,dlu sy pn suka kumpol komik..
tp xsebnyk kamu...
habis sek men,dh kurang dh beli

Amanda Eltiqaz said...

haha. thanks to kdai mamak yang dekat dengan umah dan antara kedai yg plg cepat dpt latest komik~ :D

Anonymous said...

assalam...sy ad nk jual koleksi komik peribadi...sila ke link if berminat...tq =]

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1520070127461.2068005.1405778361&type=3

Related Posts with Thumbnails