March 15, 2010

Adakah saya sudah dewasa?

Tak percaya..semalam saya beli majalah atas keinginan sendiri. Bukan atas paksaan mak. Dan saya beli TIGA (3) majalah <- stail tulis dalam soalan exam.hehe. 

Dalam dua tiga minggu yang lepas saya tiap kali termenung tengok bilik mesti berangan.. 

"Ni kalau ada umah sendiri saya nak beli ...., ...., ... hm.." pastu berangan lagi sambil buat gaya tangan.. 

"hurm..kalau letak benda ni kat sini okay gak...takpun..haa..kat sana la..eh..takleh2..kat situ lah.." smbil senyum sorang. haha.

At the same time, mak asik bising je suh orang belajar masak itulah..inilah..makanan kegemaran dia la.. (tapi..dia ada ke makanan kegemaran? hmm..mcm takda.. =P)

Dan juga saya kena warning siap2 dengan wedding planner saya suh wat persiapan awal untuk majlis..huhu..ada beberapa benda dia suh saya prepare untuk bulan April.

Jadi satu hari bila tetiba terhenti kat kedai buku..as usual saya akan belek2 beberapa majalah sambil tengok headlines then berlalu begitu sahaja. Tapi yang satu hari ni..tetiba terniat nak beli la satu majalah..tapi..bila sampai umah..sedar2 saya dah beli 3 majalah..haha. Obses! =P

1# Majalah Anjung Seri  



Suka tengok design bilik terbaru. Especially ruang tamu, landskap dan bilik air. Saya suka tengok rumah yang ada taman dan saya nak bilik air macam hotel yang ada bathtub ^^ 

2# Majalah RASA  



macam best! dan kebanyakan nya makanan feveret saya. Actually boleh je tanya mak suma. Tapi kadang2 sombong (plus segan.hehe) tak nak mak tau yang saya nak belajar masak. Nanti dia perli2..aduih..

3# Majalah Pengantin



Sebelum ni. suma majalah ni mak yang belikan. Pastu paksa orang baca. Even masa sebelum tunang tu pun saya beli satu je buat ada2. Emak je yang banyak kali belek majalah tu =P Tapi kali ni beli sebab suka nak tengok design suma yang ada. hehe. 


Masa nak letak majalah2 ni dalam rak buku. Ternampak semua koleksi majalah REMAJA, CLEO, Dewan Siswa, Komiks..haha..dah besar rupanya saya!

Saya kuarkan suma majalah REMAJA dan Dewan Siswa. Simpan sikit majalah CLEO dan komiks. Then masukkan majalah-majalah baru saya yang munkin lepas ni akan jadi koleksi terbaru saya =)




4 comments:

miza said...

gosh, i left remaja and cleo loooooong time ago. now i'm into impiana. majalah rasa, not yet because i still have your awesome recipe book you gave me on my wedding day.

haha.

tapi betulla, how we are a grown up now, kan? =)

cactusitu said...

erk. haruslah sudah dewasa hokkay. dh boleh jadik mak orang. kui3....

Anonymous said...

wah miss..dewasa nya dia~~ ^^

Amanda Eltiqaz said...

miza: left from buying tu dah lama..2 tahun lepas. tp msih simpan koleksi yg lama2.haha.

Buku recipe yg aku bg kau tu aku cari from few bookstore tau. Aku search tenet n siap consult adik aku dari Food Science buku resipe mana yg terbaikkk.. haha.

impiana pn best gak kan..pasni aku nak beli impiana gak la.hehe.


jijah: jiwa ala-ala separa dewasa lg..tp ada impian la nak jd dewasa. =P

en raptor: jgn la bermiss dgn saya..malu la saya..hihi..

Related Posts with Thumbnails