March 19, 2010

Patah lagii...

Hari ni terpaksa pakai contact lens.. (yg orang beli hari tu la. =P)

Kisahnya sebab semalam after balik keja, plan nak singgah summit dengan mak. Jadi sebelum tu kami singgah semayang di surau hospital. Dalam rmai2 orang tu ntah macam mana saya tak nampak saya letak spec mata saya kat mana. Cari punya cari..bila angkat handbag tgk ia duduk bawah handbag tu..tu takpa lagi..tapi yg wat saya nangis nya..masa cari2 tadi tangan saya tertekan handbag..jadi spec saya BENGKOKKK..waaa~~

Konon cuba nak btulkan balik. Kalau tak nanti saya jalan tak balance la..huhu tapi cuba sana cuba sini..dah macam tikus membaiki labu la pulak..adeh.. Akhirnya saya pakai jugak..wlaupun ia macam nak jatuh dah..seb bek ada tudung..jadi spec tu tak jatuh la. blh la juga contol ayu lagi..hehe.

Smpai umah..buka je tudung..trus tanggal bingkai dia..huhuhu...seb bek sebelah tangkai lagi tak tanggal. Frameless kan..klau dua2 belah tangkai dia tanggal..suma berterabur!

Jadi hari ni terpaksa la pakai contact lens. Actually lens tu bkn untuk keluar umah sbb power dia tak sesuai dgn mata saya. Mata saya ada masalah silau tapi contact lens tu just rabun je..jadi saya stil tak brapa nampak klau banyak sangat cahaya.. =(

Wlaupun rmai kata comel (hoho~) hati saya berbunga2 jugak la kan sekejap.hehe. tapi at the same time..tahan je la pedih mata skit..

Maybe harini saya try cari cermin mata baru. Cuma problemnya..cermin mata saya biasanya amik masa untuk siap sbb cermin nya tu kena order dulu. Kebanyakan kedai pun sama. Jadi..kenala jugak pakai contact lens for few days... =(



No comments:

Related Posts with Thumbnails