June 8, 2011

X - Men First Class

Ahad lepas lepas balik dari kenduri kahwin kat Pasir Gudang, Azam ajak gi tengok wayang (^_^)

Tapi kami bukan pergi dating berdua je..kami pergi dengan kawan-kawan Azam skali. Hehe. Dengan baju kurung tu jugak saya pergi. Actually diorng kawan opis Azam, Isma dan Izuan.  Walaupun takda la slalu jumpa, tapi kenal la jugak tru FB. Mmg gilak2 juga orang nye. Hehe.



Mula2 kitaorng gi Jusco Tebrau. Beratur dia ya ampuuunnn...punya la panjang! Dari dalam sampaila dekat Baskin Robbin tu. Apa ntah diorng buat ramai2 hujung minggu ni, pakat tengok wayang ramai2 ke apa? Azam awal2 lagi dah pasrah..tapi saya ckap kita beratur je la dulu... (eceh..konon sabar la kan..hihi)

Credit to: luddin.blogspotcom

So Azam gi kaunter tgk list wayang yang available, dan saya beratur. Kwn2 Azam blm sampai lagi.

By the time diorng sampai, kami pn bncang punya bincang,last2 decide kita tengok kat tempat lain. Paling dekat kat area situ adalah KSL City Mall. Shopping Mall baru buka. Tapi MBO je la. Jam menunjukkan pukul 3.30pm. Tak nak buang masa, kami terus ke sana.

Credit to: KSL City

Plan asal nak tengok Panda Kunfu 2. Tapi...takda lak version English kat KSL. (Kat tebrau tadi lagila..sold out suma smpai malam!) Yang ada cuma Chinese version. Klau ada English version pun 3D dan harganya RM17! Huuu...tak lalu nak bayar RM17 semata2 untuk encik panda tu. Last2..dah takda citer len dah..kami pun tak nak la balik malam sangat, so amik X-Men First Class. Yeaaah~ Jadi la buat hiburan..hihi..

Credit to: lots-of-stuffs.blogspot.com

Akak kat kaunter ni mmg bersabar melayan kerenah kami yang asik bertukar2 je movie yang nak di tengok, bkn stakat tukar muvi, tukar time, tukar seat..hehe.. =P


Review about X-Men:

Kiri jahat, kanan baik.haha. (Credit to: Google je :P)


Citer ni..agak menyeronokkan..hm..menarik..internationale! Haha..takda la..itu cm komen maharaja lawak je hihi.

Bagi saya, buat mereka yang jarang tengok X-men nye sequence, muvi kali ni agak menarik sebab dia menceritakan macam mana Magneto leh jahat, dan macam mana suma mutants ni semua boleh berkumpul dan bersatu yang akhirnya berpecah semula. Misi asal adalah untuk membantu manusia. Tapi selepas manusia normal mula berpaling tadah, diorng bersatu pulak utk memusnahkan manusia normal. (diorng kan tak normal..hehe)

Dalam citer ni banyak la yang buat saya dan azam macam.. "Ohh...camtu rupanya Mystique jahat.." "Ohh..hmm...oh ya ke.." Haa..lebih kurang gitu la suara2 yang timbul masa tgk citer ni. Hehe..

Tetapi...bagi yang dah biasa tengok action dan boom boom bang dalam X-Men sebelum2 ni, mungkin akan rasa citer ni membosankan. Sebab kali ni mmg tak banyak action. Banyak main physcology je.

Dan ada jugak part yang buat kitaorng gelak beramai2 satu panggung. hehehe.

Moral of the story:
Yakin dengan diri sendiri dan kelebihan yang kita ada. Klau ia adalah kekurangan, latih ia untuk jadi kelebihan =)

"Mutant and Proud~"

Looks normal kan. ;) Actually we ALL have our x-capability.


4 comments:

Unknown said...

ala jelesnye!x tgk lg x-men!huhu

Amanda Eltiqaz said...

hehe. best2! cepat tgk~

Nizam Aziz said...

nak tengok jugaklah ! ngee. (:

Amanda Eltiqaz said...

nizam:
gi la dgn aweks.. ;)

Related Posts with Thumbnails