March 9, 2008

Mata oh mata~

Hm...lupa nk bgtau, wlaupun mcm agak melampau kan dlm 2 hari leh post byk2, hehe. tp hari ni je la biasanya sy dpt 'saat yang tenang' bersama computer sbb klau hari2 len leh dikatakan agak busy.. Wlaupun 'busy' tu subjective bg sesetengah org.. ada yg kata busy sbb dia keja dr sblm terbit matahari smpi la tgh mlm tak benti2 duk kt office.. ada kata busy bila berdiri je jd jaga 12 jam sehari, ada kata busy sbb tidur je..smpi tak sempat wat keja len.. tp busy sy maksudnya.. sbb sy gi keja kul 630am smpi 630pm baru tiba umah smula..mlm dh jd SGT letih..biasanya trus tdur lepas isyak..(kdg2 je tgk tv, tu pun tgk house ataupun csi..)

sbnrnya yg jd sgt letih tu bkn badan pn..tp mata. kdg tgn msih lg kuat gerak2 mengurut mak tp mak kata along dh trtdur td tp msih urut2 lg.. (huhu...bla dgr ni agak creepy sbrnya.. ) Mata sy jd sgt penat bila pg kena bgn kul 530am tul bersiap2 nk gi keja, then drive pepagi dlm keadaan gelap tu sbnryna sgt mencabar bg org yg mempunyai mslh mata silau n migrain. jd bila smpi office, wlaupun tiba agak awl, sy tak biasa tdur balik, jd sy prepare utk ajar apa hari tu (yelah..dh mlm tdur awl..pg2 terpaksa kalut2 prepare..huhu)

Bla balik umah..perjalanan selama 1/2 jam tu agak penat sbb mesti akan traffic mmg akan congested..mmg kena bekerja je mata tu.. (tak dpt sy byangkan klau sy duk kl..masa kt penang tu pn dh kira truk jam nya..) Sbb tu mlm, kdg even sy leh bgn n wat keja..tp mata mmg dh tak leh nk buka..sangat2 pnat.

Actually sy pernah trlelap tgh drive on de way nk ke tmpt kerja..sbb mlm tak cukup tdur.. Pg tu mak n adik ada. Jd pg tu sbnrnya dh sgt mls nk gi keja sbb ngantuk sgt2. huhu...sungguh tak logic alasan ni..tp mmg tu la yg sy pk,tak nak gi keja. lepas kena bebel2 dgn mak.. "Ingt ni sekolah ke leh suka2 tak nak gi sek,ni idup mati along dgn keja tu tau..dh2 gi siap!" sbnrnya..klau sy tak gi keja, sape nk hntr adik sek n mak keja...so nk tak nak pn kena gk keja.. Tgh drive tu mmg menahan ngantuk gk..tp smpi kt satu simpang, traffic light merah jd kami pn tunggu..dlm keadaan hujan renyai2 tu...

Tiba-tiba..."tinnnn...tinnnnnn!!" terkjut sy..! rupnya sy dh trlelap.. lampu isyarat dh hijau n jauh trtgl dgn keta dpn. yg sy pelik mak tak kejut kn plak..rupnya mak n adik pn trtdur gk..huhu.. Nasib kt traffic light, klau tgh drive? ish..naya2.. Tp lepas kena hon tu trus segar mata..smpi je office..trus tdur dlm keta smpi dh pkul 8am baru trjaga.. kesimpulan nya..sejak tu, sy akan pstikan mlm sy tdur cukup2 6 jam. klau kurang biasanya akan ngantuk yg amat pg nya..susah tu nk drive..

Jd, weekend ni je la leh duk lama skit dpn kom sbb pg leh bgn lewat skit..biasa weekend kul 630am baru bgn =P

Oleh itu, ni jela msa sy leh citerkan suma yg berlaku sepanjang hari2 biasa~ Takpe kan? =)

@))->-- See ya~ --<-((@

2 comments:

Anonymous said...

alahai, mcm duk kat kl jer aku rasa ko nih..sbb bgn kul 530 tuh

dulu time aku keje seminggu kat kl, mmg bgn around time tuh gak..pastu nek komuter yg slow gaban n tukar kat kl central utk ke klcc naik putra yg sesak. siyesly, aku naik bosan n penat sbb kena himpit2 nak g keje time tuh mcm tin sardin (mmg mcm sardin). pastu smpi rumah dlm kul 7 mcm tuh..itu lah pengalaman aku selama seminggu di kl.

pastu aku ditransfer ke kerteh, alhamdulilah tidak seperti yg disangka la jugak sbnrnya sbb asik doa x mau kat kl (tp mak aku doa suruh keje kl)

kehidupan aku kat sini tenang skit dari kl..g keje pun 5 minit jer dari rumah..kalo kerja lebih masa pun x kesah sbb dekat jer rumah..kira enjin keter x panas lg aku dah smpi rumah..haha

yg pasti, hampir 2 minggu skali aku akan turun kl..g jenguk mak aku yg duk sorg2 n nad jugak..kadg2 smpi la jugak 3 kali sebulan tuh (dah 4 bulan aku keje)..kalo kira2 balik, aku leh lg nak menyimpan sbb skrg nih balik kl pun tumpang osmet atau opis mate..

tp slalu nyer drive n org tumpang aku..jjimat skit kos perjalanan tuh (mcm duk kat utp la kan)..hehe

byk laks aku komen kat ko nyer blog nih..mcm blog aku jer

Amanda Eltiqaz said...

huhu..best nya dpt jmpa nad slalu..mana aci! ptut duk jauh kenala jauh2..haha

Related Posts with Thumbnails