March 8, 2008

Pd hari mengundi~

Okay..sy ngundi kt kawasan parit sulong..ikut alamat ic. dekat gk dgn umah. tp mak ngundi kt bndar bt pahat, sek high school. agak jauh dr umah..sbrnya mak dh tukar ic baru n dh bg pn alamat parit sulong ni..tp ntahlah...org yg jaga ic tu asik emo je...dr time sy smpi la adik..tu mak nk tukar alamat pn last2 dia letak gk alamat lama..leceh tul. klau laki dia layan baik lak..siap leh snyum2 lg..makcik tua yg tak mesra alam langsung..

Okay berbalik kepada kisah hari ni..sy pn tiba kt sek tmpt ngundi tu..bkn tak penah ngundi..penah je ngundi bwp ms kt mrsm, then undi mpp ms kt utp..tp len aa..time tu undi siap pakat dgn kwn2..ni undi adalah rahsia~ berdebar2 msuk bilik tu...btul ni.. pastu dia sebut nama kita kuat2, pastu dia bg 2 helai kertas undian, satu untuk parlimen, satu untuk negeri.. bila berjln ke kotak tmpt nk pangkah tu..sy buka kertas.. er..cmna ek..tak knal pn siapa org2 ni..lama gk pk.. (time tu baru nk pk..ades..) smpi org yg beratur selepas sy tu pn dh siap msukkn kertas dlm peti undi tu. then..dgn bismillah..sy pn pangkah... selamat la alkisah...

soalan pertama sy lepas kuar bilik mengundi tu pd mak, "Tu je? tu je ke mak?" Rasa mcm sukar..tp bak kata org...wlaupun satu undian leh tentukan kehidupan kita di negara ni..tak kisahlah...yg penting dh lepas..hehe..

Tp kt sini mcm tak rmai sgt..kata mak, time lepas...rmai sgt beratur smpi susah nk bernafas! (ni mmg perumpamaan yg mak suka ckp..mcm sgt ramai la tuu...) tp kali ni...nk nafas cepat2 pn takda sape halang.. Balik ngundi tu gajah sms... Tak sangka sungguh dia kena tunggu selama 1 jam 45 min semata2 nk ngundi? ish..ish...lucky me~~

Untuk ayang sy...rugi nya awk tak balik ngundi..takda sejarah la awk tahun ni~~ hehe
Saya mengundi untuk kebahagian dan keselamatan saya dan keluarga pd hari mendatang...dari segi physical dan rohani.. =)

@))->-- See ya~ --<-((@

2 comments:

Anonymous said...

haha, itu mmg kenyataan dy.

malang gak nasib aku sbb x g bfas dulu..dah la mknan byk jer free..kalo aku tau, aku siap2 tapau n mkn time beratur tuh..haha

time beratur tuh, byk la perbualan yg aku dgr..mcm2 la berita hangat yg diborakan (aku dgr jer)..bak kata org, skrg nih teknologi dah canggih..tgk tenet jer..sume benda ada..

sbb tv x leh caya sgt kata org..maklumlah, dikonker oleh majoriti.

(adakah aku nih akan berpolitik gak suatu hari nanti?)

Amanda Eltiqaz said...

er..aku rasa..kau leh kot jd muka baru...cuma aku takut..org tak confident je undi kau nih.. Takpa2 aku ttap sokong n berdiri teguh dibelakang kau walauapan berlaku yg penting kau bg aku duit..lalala~~

Related Posts with Thumbnails